Thursday, October 18, 2012

salam... apa khabar smua?... hrp2 shat la ye... fasha rasa ramai orang sakit kepala atau pening kepala sebab stress, persekitaran dan bermacam macam punca lagi. Mana ada orang sakit kepala tanpa sebab =.= Now, fasha nak kongsi bagaimana nak hilangkan rasa rasa pening tanpa sebarang ubat dari doktor. fasha sendiri pernah cuba dan alhamdullilah reda juga.


Coklat
Bagi orang yang mengalami sakit kepala berpunca dari stress, fasha syorkan untuk makan coklat. Kenapa coklat? Sakit kepala juga mungkin disebabkan kekurangkan gula. Malah bila korang makan makanan yang manis, kestressan korang akan hilang. Kalau fasha rasa pening mesti makan Choki Choki . Lepas makan, rasa pening dah hilang! Tak sangka choki choki pon ada kegunaannya XD. Coklat pon coklat gak. Jangan overdose sudah ye.

Bawang Putih
Ambil sebiji bawang putih dan potong nipis nipis. Pastu tempek kat bahagian tepi dahi di kedua dua belah. Kalau boleh biarkan kat situ sampai pening hilang. Tujuan bawang putih akan menyedut bisa pada kepala. Jangan risau kalau ada sedikit tanda merah kehitaman kat situ. lepas sehari dua kesan tu akan hilang dengan sendiri.


Akhir sekali, sekiranya terlalu kerap mengalami sakit kepala fasha sarankan kena berjumpa doktor untuk pemeriksaan lanjut sebelum terlambat.

No comments:

Post a Comment

Flying Angel Heart